sâmbătă, 28 mai 2011

Jurnalul celor -10 kg


Ziua 1. Am cateva kg in plus inca de cand am nascut. Sarcina nu se pune,nu? Faptul ca am un copil iara nu se pune, nu? Motivul acesta este suficient de intemeiat pentru a nu da importanta celor cateva kg in plus. Stiu, totusi, ca in tot acest timp m-am saturat de mine si ca adevarul celor cateva kg este mai aspru in realitate, cantarul aratand cam 10kg in plus si nu doar cateva.
Am o amica care a reusit sa slabeasca foarte mult; cred ca o sa o intreb pe ea ce si cum mai in detaliu. Sunt hotarata sa fac orice pentru ca nu ma mai suport!
Nu sunt genul care sa urmze diete si nu sunt o persona careia sa ii placa sportul de nici un fel. Nu am timp nici sa ma uit in oglinda dupa punctele negre si sunt lenesa de cand ma stiu. Orice activitate care implica un program strict nu ma caracterizeaza. Ceva trebuie sa existe pentru mine; acele kg in plus trebuie sa dispara!

Ziua 2.
Am vorbit cu prietena mea la o cafea in Real si cele mai mari frici ale mele s-au adeverit. Trebuie sa urmez un program, insa unul oarecum lejer. Asta pot sa fac, mai ales ca am ajuns in stadiul in care, repet, nu ma mai pot uita in oglinda fara sa ma urasc! Nu am scapat de ceea ce numesc eu sport. Sa vedem cum voi reusi pana la capat...
Ce spune reteta miraculoasa? Ei bine, o dieta fara sport nu duce la rezultate multumitoare, deoarece, cand slabesti, surplusul de piele o sa fie cel care te va dezgusta in continuare. Exercitiile fizice de aerobic te ajuta sa pierzi din grasime, iar cele de fitness te ajuta sa tonifiezi musculatura. Pielea se va strange in timp, insa nu vei mai arata niciodata ca la 15 ani (inca nu mi-am pirdut speranta)!
Ziua 3. Am inceput dieta. Tine relativ mult ca perioada mai ales daca ai de dat jos mai multe kg. Prima faza tine doua saptamani. Nu prea am eu asa mare incredere deocamdata, insa sa vedem ce se intampla pana la urma. Nu am voie sa mananc mai nimic din ce mancam pana acum, deci adio pizza la 10 seara, adio cereale cu lapte pline de zahar, adio MC Donalds, adio fast food de orice fel, adio paste italienesti, adio orice era bun pe lumea aceasta. Doamne, ce ma fac?
Ziua 4. Am voie sa mananc legume, piept de pui la gratar sau peste, dupa care eu nu ma omor deloc, deci sarim peste el. Nu am voie aripioare de pui sau copanele, insa pot sa mananc carne de vita si ceafa de porc in cantitati mai mici. NU am voie fructe si lactate in prima faza a programului, iar la orice gatesc trebuie sa folosesc ulei de masline.
Ce? Fara lapte? Eu traiesc pentru a bea lapte...vor fi 2 saptamani de pomina. Fata de celelalte retineri nu am o problema reala: fara muraturi, paine, prajeli, cartofi, fructe (contin glucoza si zahar), dulciuri de nici un fel, cafea, tigari si alcool. Orice vrei sa indulcesti o faci cu indulcitor. Daca vrei ceva dulce, poti sa iti prepari un gen de budinca din singurul produs lactat pe care ai voie sa il consumi: branza dulce. Reteta e simpla: branza dulce cu indulcitor si, daca vrei tu, razi niste coaja de lamaie sau portocala pe deasupra. Atat!
Am inceput din ziua 1 si exercitiile sportive, mai exact am luat bicicleta fitness de la studio , pe care am cumparat-o pentru un pictorial foto si am lasat-o abandonata de atunci, sa se aseze praful pe ea. Am inceput sa ma uit la TV in timp ce pedalam cam 20 de minute chinuitoare.
Doamne, fara cafea??!! Imi bubuie capul, m-am constipat si sunt permanent obosita. Urina mea miroase a medicamente, ma uit in oglinda si inca nu vad nimc. Au trecut abia 4 zile si prietena mea zice ca totul este normal, ca detoxifierea care vine la pachet cu programul isi face simtita prezenta si ca o sa treaca. Tot ce trebuie sa fac este sa beau apa multa si, daca chiar sunt dependenta de cafea, sa imi fac o cescuta dimineata. Asa am facut! O cescuta de cafea si multa apa m-a salvat. Doar mirosul urinei a ramas, insa nu conteaza...ma simt bine!

Ziua 5. Azi chiar ma simt excelent! A inceput sa imi placa sa-mi urmaresc documentarele de pe History pedaland de zor si am vazut ca si fiica mea a inteles ca mami are treaba jumatate de ora pe zi! Cu mancatul nu este o problema, nu imi mai este foame dupa 6 seara, cand nu am voie sa mai mananc nimic. Daca imi este pofta de ceva, pot gusta, insa nu mai mult de o gura, doua....Cred ca va merge bine!

Ziua 6. Imi este frica sa ma sui pe cantar, dar eu simt ca am mai scazut in greutate. Stiu ca nu trebuie sa ma urc pe cantar zilnic, insa, pentru moralul meu, o sa ma cantaresc maine. Trebuie sa am cu cateva kg in minus!

Ziua 7. Am scapat de 4 kg pana acum, semn ca dieta merge si ca cele 10 min in plus la pedalat, minute pe care le-am inceput acum 2 zile, au dat roade. Da, da! Acum pot fara probleme sa pedalez 30 de minute si sa nu mai obosesc. Bun!!! De maine pedalez 40 de min, sa vedem daca pot!

Ziua 8. Mersul la piata este cel mai puternic sustinator al meu. Totul se transforma intr-o recapitulare a alimentelor sau prostiilor pe care obisnuiam sa le mananc si care m-au dus pe drumul pierzaniei. Doamne, cate prostii se vand pe rafturi in magazine! 90% din produse ingrasa si contin zahar; nu mai vorbesc de alte chimicale, E -uri si ce mai contin ele. Cand cumpar ceva, orice, ma uit la ce contine, cata grasime si care este valoarea energetica a alimentului. Normal ca nu fac asta si pentru legume!!!

Ziua 9. Menstruatia nu ma va da inapoi cand vine vorba de sportul meu in fata televizorului. Trebuie sa fac asta in fiecare zi, altfel voi deveni lenesa.

Ziua 10. Moama ce mancare de legume mi-am gatit. Bunatate de bunatate! Nici nu mai simt nevoia de pizza sau Mc!

Ziua 11. Sotul meu si-a comandat pizza! Rusine sa ii fie! Partea buna este ca nu imi este pofta deloc! Sa traiasca detoxifierea- este la pachet cu programul!

Ziua 12. Mai am putin si termin prima faza. Azi nu am facut sport pentru ca nu am avut timp. Sper sa nu se simta maine!

Ziua 13. Prost ca nu mi-am facut timp ieri pentru sport. Azi totul este greu. Pot sa fac doar 30 min de pedalare. Of, Ma urasc!
Ziua 14. Azi ma cantaresc...wow, am slabit mai bine de 4 kg! Ma reintorc la cele 40 de minute pe bicicleta. Am gasit la magazin ciocolata fara zahar. 2 patratele nu ma vor omori!

Ziua 15. Cred ca mai prelungesc prima faza un pic. Prea a dat rezulatate!
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Ziua 31. Am slabit 7 kg de cand m-am apucat de programul acesta. Hai ca mai am un pic si ating greutatea dorita. Nu mai simt nevoia sa mananc prostii, spun cahhhh! la tot ce inseamna zahar si grasimi, beau apa si am inceput sa reintroduc in dieta cateva din alimentele permise in faza a doua. Fructele le mananc doar dimineata si nu cu kilogramele, mananc paine neagra, am reintrodus laptele, iaurtul degresat si alte legume pe care nu aveam voie sa le mananc in prima faza. Insa cartofii raman inamicul public nr 1. Asta e! Pana la urma nu vreau sa mai fac nimic din ce ma facea sa fiu atat de grasa! Pot sa beau si un pahar de vin pe zi, pentru ca, din diferite motive, este considerat bun pentru sanatate!
.
.
.
.
.
.
ziua 50. Am slabit 10 kg! Doamne, ce bine ma simt! De acum inainte, ceea ce am invatat pana acum o sa ramana un stil de viata. Am trecut la partea a treia a programului si ulima, defapt. Sunt atenta la ce mananc pentru tot restul vietii, fac sport in fiecare zi pentru intretinere si, daca se intampla sa mananc aiurea, stiu cum sa fac pentru a da jos kg in plus!

Nota: programul se numeste South Beach Diet, cartea se gaseste in librarii, daca nu v-o dau eu! Programul prezentat este o imbinare de metode, sportul fiind mentionat in dieta originala, insa se poate slabi si fara el, dupa spusele autorului. Retetele si programul zilnic culinar propus de program nu au fost respectate ca la carte, insa am tinut cont de alimentele permise si interzise, dar si de cantitatea pe care trebuia sa o consum. Nu am tinut cont de gramaje si alte nebunii! Portiile de mancare au fost normale; nici prea mult, nici prea putin!